Projekt Deník člověka se liší od ostatních, které uvádím na webu, protože nebyl realizován na objednávku žádné konkrétní firmy. Vznikl jako můj volnočasový projekt, na kterém jsem spolupracoval s několika pomocníky (textaři, grafici atd). Ačkoli to původně měl být jen obyčejný internetový magazín, na základě dlouhodobých průzkumů a obsahové strategie se z něho vyklubal projekt zaměřený na téma vztahů a cílený především na ženy.

V této případové studii se dozvíte..

  • jak jsme dosáhli 45 tisíc fanoušků
  • jak se tvořil virální obsah, co měl miliónové dosahy
  • jak se prodalo 2500 tištěných knih
  • klíčové poznatky

Jaké jsou výsledky

Obsahová strategie, kterou jsem pro Deník člověka vymyslel a realizoval, se ukázala jako velice úspěšná a projekt celkově patří mezi ty nejviditelnější, jaké jsem kdy tvořil.

  • Deník člověka má dnes 45 tisíc fanoušků. 39 tisíc na Facebooku, 6 tisíc na Instagramu.
  • Naše příspěvky měly dosah na víc než milion lidí ročně. V největším vrcholu to bylo až půl milionů lidí týdně (viz statistiky vpravo).
  • Kolem projektu se vytvořila živá komunita lidí, kteří se začali scházet i v reálném offline životě.
  • V rámci projektu se prodávala i tištěná kniha, které se prodalo na 2500 kusů.

Jak jsme na to šli

Na počátku jsem zakládal Deník člověka (rok 2017) jako obyčejný internetový magazín na adrese www.denikcloveka.cz. Původní myšlenkou bylo vytvořit zde místo, kde by si čtenáři mohli číst o zajímavých a různorodých tématech z nevšedních úhlů pohledu od celé řady různých autorů. V plánu bylo psát o osobním rozvoji, vztazích, cestování, podnikání a podobně. První půlrok podle toho i webové stránky vypadaly. Zde ilustrační foto:

*původní Deník člověka pokrýval různá témata

Bylo jasné, že hlavní reklamní platforma pro Deník člověka budou sociální sítě, proto jsme také od začátku sdíleli příspěvky na Facebook a Instagram. Velice rychle se ukázalo, že největší zájem na sociálních sítích strhává právě tématika vztahů, lásky a rozchodů.

Protože během prvního půlroku existence DČ články na téma vztahů získávaly naprosto drtivou většinu všech reakcí a ty ostatní skoro nikdo nečetl, rozhodl jsem v rámci obsahové strategie celý koncept poněkud změnit. V létě 2018 se proto celý Deník člověka transformoval v projekt zaměřený 100% na vztahy a cílený především na ženy.

*Deník člověka po transformaci v nový koncept

Stala se také další klíčová věc. Web přestal být prioritní. Prioritní se stala facebooková stránka, kde se shromažďovaly všechny čtenářky. Na web chodila jen malá část z nich, a proto jsme na něj přestali dávat tak veliký důraz.

Ačkoliv v té době jsme nic neprodávali, takže projekt nebyl vůbec monetizován, naším cílem samozřejmě bylo získat co největší čtenost. Abychom toho docílili, studoval jsem reakce lidí na veškerý obsah, který jsme publikovali ven. Hloubkovým studiem a analytikou dosahovaných statistik si totiž časem můžete vytvořit představu o tom, která témata lidé zaujmou  nejlépe, na jaký druh příspěvku uživatelé reagují nejvíce, jaký je nejlepší způsob sestavení příspěvku, jaké obrázky zvolit a tak podobně. Díky tomu se rychle stanete dobrými ve vytváření virálního obsahu. Zjistíte totiž, co funguje a co ne.

Náš postup byl pak jednoduchý:

  • Pravidelně (denně) jsme dávali ven nové příspěvky.
  • Studovali reakce lidí, dosahovaná čísla, statistiky.
  • Upravovali podle toho obsahovou strategii a připravovali obsah na další měsíce.
  • Podporovali veškerý obsah reklamou, aby se dostal mezi co nejvíce lidí.

Tímto způsobem se mezi lety 2018 až 2020 dostal Deník člověka na současných 45 tisíc fanoušků. Byl to výsledek dlouhodobého každodenního sledování a studia, pravidelné publikace a následného upravování strategie na základě analytiky. Když jsem v první polovině roku 2019 vydal tištěnou knihu Deník člověka, což byl vlastně soubor příspěvků z Facebooku, rychle se prodaly stovky kusů. Muselo se několikrát dotiskávat. Nakonec se prodalo cca 2500 kusů, načež jsem se z osobních důvodů rozhodl další výtisk už neprodukovat.

Rádi byste dosáhli něčeho podobného? Ozvěte se nezávazně nebo si zarezervujte konzultaci.

Author

Pomáhám firmám zvyšovat obrat propojením obsahového a výkonnostního marketingu. Od roku 2012 jsme klientům pomohli prodat služby a produkty v hodnotě přesahující 100 milionů korun. Sdílím zde své tipy. Kromě toho také mluvím o svých lekcích z podnikání a každodenního života.

Write A Comment