Prodávejte nejdříve těm, kteří chtějí nakoupit
Jak rychle získat zákazníky a co nejvíce prodejů? Chytrým cílením na ty, kteří chtějí nakoupit.
Jak co nejrychleji získat nové zákazníky a zvýšit prodeje?
Zpravidla a vždy tak, že marketingem oslovíte nejdříve takové lidi, kteří právě dnes chtějí nakoupit produkt, jako je ten váš.
To platí jak pro eshopy, tak pro firmy ve službách, což si za moment ukážeme.
Dejme si nyní příklad s novou sportovní zimní bundou.
Vaše cílová skupina budou pravděpodobně lidé, kteří rádi jezdí na lyže, snowboard nebo aktivně dělají jiné zimní sporty.
Tuhle cílovku si můžeme rozdělit na tři podskupiny.
Dovedete si představit, že první skupinu dokážete k nákupu vaší bundy přesvědčit relativně snadno.
Druhou skupinu sice už o něco obtížněji, ale s dobrým produktem a nabídkou pořád o dost jednodušeji než skupinu třetí.
V tomhle článku si ukážeme, jak zacílit právě na první dvě skupiny a jak z toho vytěžit co nejvíce rychlých prodejů (zisku). Zároveň si také povíme, jak marketing úspěšně škálovat s využitím i skupiny třetí.
První skupinu lidí oslovíte docela snadno. Jelikož mají potřebu nové bundy tolik urgentní, budou ji sami aktivně hledat:
Pokud máte eshop a prodáváte fyzické zboží, nejlepší volba pro vás bude využít tzv. Shopping Ads. To jsou přesně ty inzerované produkty, které vidíte na obrázku.
Díky Shopping Ads od Googlu se produkty z vašeho eshopu ukážou lidem přesně ve chvíli, kdy je hledají.
Jak to funguje?
Pro eshopy je tohle nejsnazší cesta k rychlému zisku.
Jak ale postupovat, pokud prodáváte službu?
Velmi podobně. Člověk, který urgentně potřebuje zpracovat daňové přiznání, bude také vyhledávat na Googlu.
V takovém případě stačí spustit klasickou PPC reklamu, jako vidíte na obrázku. Za každého uživatele, který Google přivede na váš web, zaplatíte určitou částku a část těchto návštěvníků vám pošle poptávku.
Klíčové je:
Tyto inzeráty mohou být velmi profitabilní - za předpokladu, že máte přesvědčivý web. S jejich pomocí naši klienti vydělávají i miliony korun.
Často kladený dotaz 1: “Co když je můj obor příliš konkurenční a reklamy na Googlu moc drahé?”
Je více možností, jak tohle řešit.
Často kladený dotaz 2: “Vážně musím využít zrovna Google? Co třeba sociální sítě?”
Nemusíte využívat jen Google. Sociální sítě mohou fungovat samozřejmě také. Bude ale obtížnější na nich oslovit právě zmíněnou první skupinu “urgentních zájemců”.
Připravte se tak na to, že:
Víc detailně jsem se o tom rozepsal v článku Jak na sociální sítě?
Druhá skupina, tedy ti, kteří nákup zvažují, ale ještě se k nákupu neodhodlali, jsou v marketingu o něco náročnější.
Je proto zapotřebí vymyslet více různých cest, jak je přesvědčit nebo dovést zpátky na váš web ve chvíli, kdy se jejich potřeba stane urgentnější.
Ukažme si pár příkladů.
U lidí, kteří něco chtějí koupit, ale zatím to ještě urgentně nepotřebují, vypadá jejich “cesta internetem” zhruba nějak takhle:
Mezi prvním hledáním na Googlu a reálnou objednávkou tak mohou utéct i týdny.
Je prakticky jisté, že někteří z vašich návštěvníků se k vám na web dostali ve chvíli, kdy si teprve dělali průzkum.
Vaším úkolem proto je, aby se k vám vrátili ve chvíli, kdy už jsou připraveni objednávku udělat. K tomu jim ale musíme dopomoct, protože ne vždy si na vás po těch několika týdnech od první návštěvy zase vzpomenou.
Zde sehrává skvělou roli remarketing.
Remarketing znamená zacílit reklamu na lidi, kteří u vás už dříve byli a něco si prohlíželi.
Remarketing je přesně důvod, proč když si prohlédnete boty na nějakém eshopu, pronásledují vás pak tyto boty ještě x následujících dnů všude, kam jdete.
Možná si říkáte, že je to lehce otravné, ale ono to především funguje.
Ať už máte eshop nebo prodáváte službu, určitě si remarketing nastavte. To je možné jak v Google Ads, tak v reklamách na sociálních sítích.
V mnoha případech si uživatel svůj nákup teprve dopředu rozmýšlí a dělá si průzkum.
Například:
Pro tyto situace je nejlepší, když mu dokážete prostřednictvím obsahu na vašem webu nebo sociálních sítích poradit - a tím ho k nákupu u vás postupně dovést.
Jako příklad z praxe vám mohu ukázat tento průvodce výběrem domácí čističky odpadních vod.
Tento článek v marketingu pro mého klienta Zakra s.r.o. propagujeme právě pro lidi, kteří čističku koupit v blízké době chtějí, ale nejsou si jistí, jakou značku nebo typ vybrat.
Tím, že jim v článku velmi detailně poradíme, dokážeme je k nákupu navést.
Pokud nákup nechtějí udělat hned, minimálně si s nimi vytvoříme vztah právě díky tomu, že prezentujeme takhle odbornou znalost dané problematiky. Řada čtenářů se tak na nás dříve či později obrátí s prosbou o radu (zavolají nebo napíšou email) a firma si je následně už v platící zákazníky sama promění, nebo si nás budou pamatovat jako odborníky a s důvěrou se vrátí později.
A proto..
Další způsob, jak přesvědčit váhavé zájemce, je samozřejmě dát jim bezkonkurenční nabídku, kterou jinde jen tak nenajdou.
Pokud uživatelům nabídneme super cenu, nezvyklé výhody nebo třeba garanci určitého výsledku, v mnoha případech dokážeme k nákupu impulzivně přesvěčit i ty, kteří by si to jinak hned neobjednali.
A co se zmíněnou třetí skupinou těch, kteří nákup zatím ani nezvažují?
Pro mnoho z vás je pravděpodobně správná odpověď: Zatím nic.
Třetí skupina je totiž z pohledu financí, investic do reklamy a stráveného času více náročná. Jedná se už spíš o budování brandu a více “masový” marketing, který neponese ovoce hned. Tím pádem, pokud vám marketing ještě negeneruje hodně peněz a na zákazníky trochu spěcháte, odložte to na později.*
Pokud teprve začínáte, rozdělte si plán bitvy do tří fází.
Je dost možné, že první dvě fáze vám budou na příštích několik let bohatě stačit.
Jakmile vaše firma doroste obratově i kapacitně do větší velikosti, budete již mít dostatek prostoru na to, abyste oslovili a marketovali větší část trhu.
*Poznámka: Samozřejmě existují výjimky. Možná máte suprový produkt, který by si spousta lidí koupila, i když o tom teď nepřemýšlí. Tady je ale třeba velmi zvážit, nakolik atraktivní produkt skutečně je - a i tak se nevyhnete poměrně nákladnému experimentování, např. s reklamou na Facebooku a podobně.
Neberte prosím nic jako dogma. Výše uvedené příklady pochází z praxe a zkušeností, které jsme nasbírali s klienty v jejich konkrétních případech.
Každá firma se nicméně nachází v trochu jiné situaci a každý produkt si žádá poněkud odlišné způsoby propagace. Pokud by vás to zajímalo více, přečtěte si 7 klíčových tipů, díky kterým získáváme i přes 200 zákazníků měsíčně a naši klienti tak vydělávají miliony ročně.
Nebo když budete mít zájem, mohu vám pomoci.
Děkuji za váš čas.