JIRDOS s.r.o.

Z nuly ke stovkám platících zákazníků

Jak jsme čerstvě založené firmě rozjeli byznys a získáváme desítky poptávek každý týden..

Skrolujte dolů

Malé začínající servisní firmě pomáhám od roku 2025 realizovat online marketing.

V této případovce vám ukážu:

  • Jak jsme během pár týdnů (měsíců) rozjeli úspěšný marketing.
  • Naškálovali prodeje ke stovkám zákazníků díky PPC reklamě.
  • Jak připravujeme půdu pro SEO a navazující kanály.

A v konečném důsledku tak..

  • Získáváme desítky poptávek týdně.
  • Jdeme rychle za multimilionovými tržbami.

Mrkněme na to..

JIRDOS je ..

Servisní firma se zaměřením na opravy oken, dveří nebo i stínící techniku. Založena byla dvěma přáteli, kteří v oboru už delší dobu pracovali, ale rozhodli se “zkusit štěstí” a jít do byznysu na vlastní pěst.

“Potřebujeme zákazníky. Hned!”

Zadání na začátku spolupráce bylo jasné a prosté. Chlapi z JIRDOS potřebovali začít prodávat své služby. A to co nejdříve, jak bylo jen možné, protože čerstvou firmou teprve založili.

Stejně jako vždy jsem ukazoval příběh svého klienta Zakra s.r.o., kteří se prostřednictvím online marketingu dokázali během tří let stát jedničkou na trhu, a Visionplan-3D, kteří také zvýšili svůj obrat o miliony korun, díky čemuž mi chlapi svěřili svoji důvěru a pustili jsme se do práce.

Postup byl vcelku jednoduchý. Potřebujeme zákazníky okamžitě? Půjdeme do toho skrze PPC reklamu a SEO si necháme na později. To je ostatně moje tradiční metoda, jak jsem popisoval i v tomto článku.

Musíme na to vědecky

Mnoho firem, které začínají s marketingem, na to jdou poněkud punkově. Prostě si založí reklamní účty, nahází tam “nějaké” inzeráty a experimentují, jestli jim to něco přinese. To ale není funkční přístup. Spíš loterie.

Je třeba jít na to jinak. 

Vědecky a na základě dat.

Proto jsme si na úplném počátku připravili analýzu klíčových slov, abychom věděli, co jejich zákazníci hledají ve vyhledávačích. Jak to hledají a na co se ptají? Co píšou do Googlu?

A nejen to.

Provedli jsme si také analýzu konkurence.

Jak dělají kampaně konkurenční firmy? Na co cílí? Jak oslovují zákazníky?

Pomocí analytických a špionážních nástrojů jsme prověřili situaci.

Toto doporučuji dělat při začátku každého marketingového projektu.

Rychle vám to dodá přehled a konkrétní představu o tom, co dělají ostatní na trhu. Provést to je přitom poměrně jednoduché.

Rozjeli jsme kampaně

Díky zpracované databázi klíčových slov jsme věděli přesně, jak si nastavit reklamní kampaně na Google Ads. Vzniklo tak desítky reklamních sestav, které byly precizně rozdělené podle vyhledávacích dotazů.

Nebudu zde zabíhat do technických detailů, ale u reklam ve vyhledávání je důležité především:

  • Nevkládat důvěru do automatizované volné shody. Google se vám pak pěkně utrhne ze řetězu!
  • Inzeráty otextovat s důrazem na vaši nejatraktivnější value proposition, jak už jsem popisoval zde.
  • Mít dobře nastavené konverze a primární i sekundární cíle, ať víte, které reklamní sestavy performují.

A samozřejmě vše průběžně testovat.

Výsledkem nicméně bylo, že jsme v řádech týdnů začali generovat první desítky poptávek. U toho jsme však skončit nechtěli.

Udělejme profesionální web!

Protože jsme kampaně začínali s původním a možná až “oldschool” webem, rychle jsme si uvědomili, že pro lepší výsledky potřebujeme profesionálnější design.

Spřátelená agentura Visibly pro nás tak před začátkem léta vyvinula hezké, moderní, designově čisté a hlavně parádně responzivní webovky, které jsme okamžitě nasadili do kampaní.

Kromě pěkného kabátku je vždy nejdůležitější:

  • zobrazit co nejvíce recenzí a referencí kvůli přesvědčivosti
  • udělat výzvu k akci co nejméně rezistentní (slevy, konzultace, aj.)
  • službu vysvětlit polopaticky, ale na míru potřebám zákazníka

Psal jsem o tom v článku Obsah + Reklama = Zákazníci.

Okamžitě jsme pocítili rozdíl.

Začaly nám totiž chodit kvalitnější a bonitnější leady, které JIRDOS vzápětí proměnil v pozitivní cashflow.

Škálování do milionů

Cíle nebyly a stále nejsou nijak přízemní. “Chceme ještě násobně více zákazníků, abychom mohli začít najímat další zaměstnance,” zaznělo na meetingu. Výzvy máme rádi!

A tak jsme si rozvrhli následující plán.

  • důkladnou analytikou zhodnotíme, jaké kampaně jsou nejúčinnější
  • pomocí této analytiky naškálujeme PPC kampaně a znásobíme účinek
  • začneme si postupně připravovat půdu pro SEO
  • vymazlíme sales procesy, abychom z leadů vytěžili více

Bez ohledu na to, jaký reklamní kanál nebo formáty se v kampaních zvolí, úspěch není důsledkem šťastné náhody nebo dobrého odhadu. Je to každodenní prací s čísly, tvrdými daty a zpětnou vazbou mezi firmou a marketérem.

Při práci na projektech proto využíváme řadu nástrojů:

  • Google Analytics: pro monitoring plnění cílů na stránkách
  • reklamní platformy: pro sledování výkonu reklamních sestav
  • Hotjar / Smartlook: pro informace o chování uživatelů na webu
  • Collabim nebo Search Console: pro sledování pozic (v rámci SEO)
  • Ahrefs: kvůli technickým nárokům (SEO)
  • Trello: pro lepší organizaci projektu, úkolů i čísel

V případě firmy JIRDOS stále pracujeme na vylepšování všech dílků kampaně a již nyní (po půlroce) vidíme několikanásobný počet zákazníků oproti počátku našeho marketingu.

Úspěch nám nepřáli

Mezitím, co jsme škálovali kampaně a rychle navyšovali příliv zákazníků, se začalo dít něco velmi zvláštního.

Od určitého dne k nám totiž proudilo spoustu uživatelů z Indie a Bangladéše, kteří nám utráceli peníze za reklamu a dělali svinčík v analytice! 😄

Protože se asijští uživatelé na web JIRDOS proklikávali přes velmi úzce zaměřená klíčová slova, na které by neklikl nikdo jiný než zákazník z Ostravska, došlo nám, že jsme pod spamovým útokem konkurence. Té se nejspíš nelíbilo, že jí bereme zákazníky!

Naštěstí jsme na to docela rychle přišli a tento bezcenný traffic z Asie zablokovali. Nicméně zajímavá zkušenost. Zdá se, že když nás konkurenti neporazí v marketingu, jsou ochotní jít až za etickou morální hranu. Nechutné.

Připravujeme si půdu pro expanzi

Placenými kampaněmi v prostředí Google Ads marketing JIRDOSu nekončíme. V současné chvíli si připravujeme půdu pro další expanzi a škálování. To mimo jiné zahrnuje i SEO, tedy optimalizaci jejich firemního webu pro vyhledávání (organickou návštěvnost).

Když chce lokální firma být úspěšná v Googlu a získávat z něj návštěvníky i zákazníky mimo placenou reklamu, musí vyhledávač nejdříve “potěšit obsahem” a pozitivním feedbackem klientů. 

Opakuji to stále. Klíč k úspěchu je vytvářet velmi kvalitní a hluboce propracovaný obsah, který lidem zodpovídá jejich dotazy. Psal jsem o tom mnohokrát. Například zde, zde i zde.

Tvořit obsah jako tento má hned několik výhod.

  • Google vás (resp. váš firemní web) začne chápat jako experta na dané téma.
  • Tím pádem vás začne doporučovat lidem. To znamená lepší pozice v Googlu a získáte více návštěvnosti.
  • Potenciální zákazníci si na webu mohou přečíst, co chtějí vědět, čímž se zvyšuje pravděpodobnost poptávky.

Kromě skvělého obsahu ale Google bere významně v potaz i to, co o vaší firmě říkají reální zákazníci na internetu. Proto je dobré nezapomínat na sbírání recenzí, a to ideálně skrze nativní prostředí vyhledávače (Google Firemní profil).

Poznámka: Ohledně našich výsledků u těchto navazujících aktivit pro JIRDOS budu tuto případovou studii brzy aktualizovat.

Uděláme něco podobného i pro vás?

Zaujalo vás, jak jsme postupovali v případě této firmy? Chtěli byste se dozvědět něco víc o tom, jestli by takový marketing dával smysl i pro vás? Ozvěte se mi a můžeme to nezávazně probrat.

Nebo si přečtěte další případové studie:

Případně, pokud se chcete dozvědět ještě něco víc o online marketingu pro malé české firmy, doporučil bych vám tyto články: