Jednou z prvních věcí, kterou s klienty děláme na začátku spolupráce, je pokusit se najít příležitosti, které má dotyčná firma právě teď přímo před očima, o kterých neví a které mohou v krátké době přinést rychlý zisk. Tímto způsobem jsme byli schopní dosáhnout například..

  • několikanásobku návštěvnosti firemního webu během 2 měsíců
  • o 70 tisíc návštěv v konkrétní tematické oblasti navíc
  • zvýšení tržeb o 54 % rovnající se 648 183 Kč navíc jednoduchou úpravou

Tak pojďme na to.

Několikanásobek návštěv během 2 měsíců

V angličtině se vžil výraz „low-hanging fruit“, který bychom doslovně přeložili jako nízko visící ovoce, pro označení příležitostí, které máte přímo před očima. Skutečný význam spojení je tedy spíše „nejsnáze dosažitelné výsledky“.

V marketingu si to představte jako něco, co můžete velice snadno zrealizovat a co prakticky okamžitě povede k znatelnému nárůstu (objednávek, návštěvnosti atd).

Například v SEO se často děje, že firmy, které jsou na trhu alespoň už nějaký čas, mají své firemní weby umístěné hned na druhé straně vyhledávání v Googlu na výrazy, které vyhledávají jejich potenciální zákazníci.

Problém je v tom, že na druhou stranu Googlu (11. až 20. pozice) už NIKDO nechodí!

Stačí přitom tak málo práce a dotyčný firemní web se dostane na první stránku Googlu a začne získávat okamžitě návštěvníky i zákazníky!

Byli byste možná překvapeni, kolik českých firem je v takové situaci, nevědí o tom a utíkají jim peníze přímo před očima.

Marketing by měl v rámci své vlastní udržitelnosti co nejdříve vydělávat a ačkoliv jsem velkým zastáncem dlouhodobých strategií a promyšlených marketingových plánů, neznamená to, že je vždy nutné na výsledky čekat roky. Jedna z prvních věcí, na které se s klientem díváme, jsou právě tyto „low-hanging fruit“ příležitosti.

Příklad z praxe: Nedávno jsem začal spolupráci s fotovoltaickou firmou SmartPhoenix. Zjistili jsme, že se jejich web nachází pro zcela zásadní a důležitý výraz „fotovoltaika Opava“ na pozici 11 (Google) a 37 (Seznam).

Jinými slovy, když někdo na Googlu hledal řešení fotovoltaiky v Opavě, klientův web se nacházel až na druhé straně vyhledávání, kde ho už skoro nikdo nenašel.

Provedli jsme několik základních úprav na webu a během 2 měsíců jsme se dostali na první a druhou pozici na první stránce, viz obrázek výše.

To vedlo k okamžitému přísunu nových návštěvníků a celkovému několikanásobku původní návštěvnosti firemního webu přes tento dotaz.

Snadno, rychle a nízkonákladově.

70 tisíc návštěv navíc

Jiný příklad: Pro dlouholetého klienta, maminkovský portál Modrý koník, jsme prováděli revizi a optimalizaci webu s cílem zvýšit návštěvnost a budovat povědomí o značce.

Našli jsme celou řadu “snadných” příležitostí jako u předchozí firmy, provedli základní úpravy obsahu a během relativně krátké doby (měsíce) znásobili návštěvnost v této konkrétní tématické oblasti a zvýšili v ní podíl Modrého koníku na trhu ve vyhledávání.

To nám přineslo o 70 tisíc více návštěvníků ve srovnání tříměsíčního období. Jinými slovy za rok toto navýšení může přinést více než 200 tisíc návštěv extra.

Podobně jako u ostatních příkladů i zde jsme toho dosáhli jednorázovou úpravou obsahu a technických parametrů webu v rámci SEO. Výsledek, kterého jsme tím dosáhli, je na druhou stranu dlouhotrvající a v delším časovém horizontu přinese mnohonásobnou návratnost vynaloženého úsilí.

Zvýšení tržeb o 54 % ze dne na den

Eshopu ProLožnici pomáhám se správou online marketingových kampaní. Jeden z důležitých zdrojů objednávek zde jsou nákupní kampaně v Google Ads a klient je už dlouho realizoval s relativním úspěchem.

Když jsme s kolegy z mého týmu provedli audit reklam, nalezli jsme ale velikou příležitost na navýšení tržeb nastavením cíleného ROAS (návratnost investice do reklamy) v platformě Google Ads. Tuto drobnou leč zásadní věc klient dříve opomíjel.

Doslova jediným kliknutím (a zadáním cílové částky) jsme zvýšili efektivitu kampaní a tím i tržby o 54 %.

Během následující půlroku to klientovi přineslo o 648 183 Kč navíc za naprosto stejnou částku vydanou do reklamy. Takový rozdíl je ve firemní peněžence velice poznat!

Znáte ty vaše příležitosti?

Znovu musím zopakovat, že takové příležitosti se u firem objevují často a podnikatelé přichází o hodně, když je nevidí.

Pokud by vás zajímalo, zda bychom společně něco takového našli i ve vašem případě, neváhejte se ozvat a probereme to v konzultaci.

Nalezení dobrých příležitostí, pokud se takové u vás skrývají, během krátké doby (týdny, měsíce) může přinést výrazný nárůst dosahovaných výsledků. Ať už je to návštěvnost, objednávky, engagement nebo noví odběratelé.

Příklad postupného škálování

Někdy se může stát, že firma svoje příležitosti už zná a dokonce je vidí na spoustě místech!

„Měli bychom dělat reels na Instagramu, denně postovat na Facebooku, určitě investovat i do PPC.. jo a nezapomeňme na SEO a firemní blog!“

Pokud ale firma s online marketingem teprve začíná nebo má jen omezený rozpočet, může takový přístup „chceme využít všeho“ být jistou cestou do pekel. Dřív, než dosáhne výsledků, utopí se totiž v nákladech!

Dejme si příklad, kdy s pomocí našeho know-how dokázal klient postupně naškálovat svůj obrat bezpečně a efektivně.

Jeden z klientů uvedl na trh nový produkt. Chtěli jsme ho co nejdříve začít prodávat, aby začal vydělávat. Zvolili jsme proto PPC kampaně, protože mají potenciál přinést objednávky prakticky okamžitě. Rozjeli jsme je napříč vyhledávací sítí Googlu a začali akvírovat první zákazníky.

Vytvořilo nám to obrat, který dokázal pokrýt náklady na všechny reklamní aktivity. S tím jsme se pustili do SEO, které má sice schopnost objednávky zněkolikanásobit, ale časově se projevuje až s výrazným odstupem (měsíce).

Po roční spolupráci se tržby z digitálu začaly exponenciálně navyšovat s tím, jak se kumuloval efekt těchto kanálů. Následně jsme začali plánovat další kroky, jak efektivitu ještě dále navyšovat, a pustili jsme se do příprav rozsáhlých remarketingových kampaní v kombinaci s emailingem a podobně.

Pokud bychom místo postupného navyšování tržeb a využívání dostupných příležitostí skočili do všech marketingových metod po hlavě a okamžitě, klienta bychom utopili v nákladech a výrazně bychom zvýšili tlak na všechny zúčastněné strany. Námi zvolený postup naopak splnil všechny cíle a předčil očekávání.

Proto je důležité také správně prioritizovat. Na konzultaci tyto priority vždy stanovujeme.