Visionplan-3D s.r.o.

Roční obrat zvýšený o miliony Kč

Pro geodetickou kancelář jsme připravili web a realizovali marketing, který zvýšil obrat o miliony Kč.

Skrolujte dolů

Geodetická kancelář Visionplan-3D neměla v roce 2021, kdy jsme začali spolupracovat, ani webové stránky. Fungovala čistě na základě doporučení klientů.

Dnes patří k nejviditelnějším firmám v geodézii v České republice, jejíž web navštěvují tisíce lidí přes vyhledávače díky SEO.

A denně dostává poptávky z celé země.

V této případovce vám ukážu:

  • Jak jsme sestavili web, který přináší miliony Kč ročně.
  • Jak každý rok zvyšujeme obrat firmy o 10-30 %.
  • Jak jsme úspěšně realizovali SEO a získáváme tisíce návštěvníků měsíčně.
  • Jak to kombinujeme s PPC reklamou pro co nejlepší výsledky.

Jde se na to!

Visionplan-3D je ..

Geodetická firma, která klientům pomáhá s dokumentací staveb, pasportem budov, přípravou geometrických plánů nebo dalších podkladů pro nakládání s nemovitostmi. Byla založena Ing. Jaroslavem Faiferlíkem, absolventem ČVUT, se sídlem v Plzni.

Dokážeme zopakovat úspěch Zakry?

Ing. Faiferlík se ke mně dostal na doporučení mého jiného klienta, ředitele firmy Zakra, pro kterou dělám marketing od roku 2019. Zakra se během 2 let stala jedničkou na českém trhu s výrazným nárůstem tržeb z online prodeje. Očekávání proto byla velká.

Domluvili jsme se, že se pokusíme tento úspěch zopakovat i v geodézii.

Chtěli jsme se vrhnout na SEO i PPC reklamy, ale firma ještě neměla ani webovou prezentaci, tudíž jsme museli nejdříve vyřešit to.

TIP: Pokud nevíte, co je a jak funguje SEO, doporučuji přečíst tento článek.

Jak se tvoří úspěšný web?

Prvním úkolem bylo naplánovat web, aby ho mohl náš developer vytvořit.

Když tvoříme weby, vždy se držíme několika pravidel:

  • Každá služba nebo produkt musí mít vlastní podstránku.
  • Strukturu stránek děláme tak, abychom mohli co nejlépe zobrazit reference a další argumenty “proč vybrat nás”.
  • Potřebujeme mít možnost publikovat články na blog.
  • Web musí být responzivní i pro mobily.
  • Web musí být rychlý a zabezpečený SSL certifikátem.

Těch pravidel je samozřejmě více, ale toto je základ.

Jelikož Visionplan-3D nabízí širokou škálu různých služeb, vytvořili jsme už v prvopočátku poměrně rozsáhlý web.

Mít pro každou službu svojí vlastní podstránku má důležité výhody.

  • Můžete se o ní více rozepsat - benefity služby, argumenty proč objednat, reference.
  • Je to lepší pro SEO - větší šance, že získáte zákazníky z vyhledávání.
  • Lépe se to pak měří a vyhodnocuje. Víte, kam lidi chodí a proč.

Jak můžete vidět na příkladu třeba této služby, dali jsme si dost práce s jejich popisem a zodpovězením nejčastěji kladených otázek.

Jedním z nejdůležitějších prvků každého firemního webu jsou pak právě reference a důvody, proč by měl zákazník zvolit právě nás.

Zákazníci mají spoustu možností, ze kterých vybírat. Je třeba jim dát co nejvíce pádných důvodů, proč zrovna vás.

TIP: Více jsem o přesvědčivosti firemních webů psal například zde.

Od začátku focus na SEO

Chtěli jsme získávat zákazníky z Googlu a dalších vyhledávačů, proto jsme web od začátku plánovali s focusem na jeho optimalizaci (SEO).

K tomu je samozřejmě nutná i analýza klíčových slov. Ta nám odhalila tisíce vyhledávacích dotazů, které potenciální zákazníci zadávají denně do vyhledávání.

Až na základě těchto klíčových slov jsme plánovali uspořádání produktových stránek a následně také redakční plán pro náš blog.

Jak už jste si mohli všimnout u ostatních případových studií, s klienty používáme blog na získávání poptávek velmi často.

Je zajímavé, že spousta lidí dnes považuje blogy za mrtvé. Ono je to nejspíš tím, že už nejsou v módě. Dnes frčí sociální sítě nebo TikTok, a tak se blogům nevěnuje taková pozornost. To je zatraceně dobré pro nás, protože tím získáváme konkurenční výhodu.

Publikovat články na blog je skvělé pro SEO, protože tím dokážeme získat v dlouhodobém horizontu (měsíce, rok) až tisíce návštěvníků, kteří vyhledávají své dotazy týkající se našich produktů a služeb na Googlu, Seznamu nebo dokonce i Bingu.

Musí se na to ale správně.

Firemní blog může být velmi profitabilní

Blogy by neměly primárně sloužit jen “novinkám v naší firmě”.

Blog je skvělé médium, kde můžeme publikovat odborný nebo poradenský obsah, který našim potenciálním zájemcům pomůže pochopit jejich problém a možnosti řešení. Přirozeně pak je i vést k nabídce našich služeb.

Na základě klíčových slov jsme vypracovali redakční plán, který jsme následující měsíce plnili vytvářením článků:

Od začátku spolupráce jsme takto vydali desítky článků.

Obsah jsme navíc rozšířili i o slovníček geodetických pojmů, což je docela častá taktika v SEO. Slovníčkem totiž podpoříte to, aby si vyhledávač o vašem webu myslel, že je skutečně odborným zdrojem na dané téma.

Google miluje odborné zdroje. Čím víc bude váš web považovat za autoritu na dané téma, tím více vás bude zobrazovat lidem.

Během relativně krátké doby jsme takto byli s Visionplanem schopní obsadit celou řadu klíčových slov.

To vyústilo v tisíce návštěvníků každý měsíc. 

S rostoucí návštěvností jsme zaznamenali i příliv nových poptávek.

Aby byl firemní blog ale skutečně profitabilní, nestačí jen tak vydávat články.

Návštěvník se musí stát i zákazníkem

Psát na blog za účelem generování poptávek se musí řídit několika pravidly.

  • Obsah musí být skutečně užitečný. Návštěvníci musí najít odpovědi na své otázky
  • Nesmí to být prostoduchá, hloupá reklama na naše služby.
  • Je nutné z 90 % pomáhat, jen z 10 % prodávat.
  • Pokud už “prodáváme”, děláme to v článcích nenásilně a opatrně.

Jak pořád opakuji, obsah musí lidem pomáhat.

Zároveň ale nezapomínáme i prodávat.

Proto v článcích šikovně umisťujeme výzvy k akci - odeslání poptávky:

S mými klienty často nabízíme “nezávazné” nebo “zdarma” konzultace.

Má to své důvody:

  • Je to jen způsob, jak přesvědčit lidi zvednout telefon / napsat email a navázat s námi kontakt.
  • “Nezávazně” nebo “zdarma” nevyvolává moc pochybnosti ani odpor. 
  • Plošně zvyšuje procento reakcí.

Není to ale vždy funkční. Musí se to testovat, protože někdy se takto můžete nechat zaplavit nebetyčnými dotazy, které nevedou k prodejům. Záleží proto na situaci.

Každopádně vyzýváme i k objednávce:

Jaké výsledky od takového obsahu čekat?

  • Standardní konverze se pohybuje kolem 1-2 %.
  • Tzn. 1 až 2 lidi ze 100 návštěvníků se vám ozvou s poptávkou.

Tento výkon lze ale navýšit různými technikami.

K poptávkám pomůže i remarketing

Jednou z těchto technik je i remarketing.

Remarketing se zaměřuje na oslovování lidí, kteří již dříve navštívili vaše webové stránky, ale neuskutečnili žádný nákup nebo konverzi. Tato metoda využívá cookies pro sledování uživatelů a zobrazuje jim relevantní reklamy, když procházejí jiné stránky.

Jinými slovy je to reklama, která se zobrazí lidem dny a týdny potom, co navštívili vás.

Díky tomu, že u vás byli, tak víte jedno jistě - mají o vaše produkty nějaký zájem.

Jen zatím neobjednali.

Remarketingem je můžete opakovaně oslovit, zatímco si své rozhodnutí (koho vybrat) rozmýšlejí. Jsem přesvědčený, že nějaký druh remarketingu by měla dělat každá firma pro to, aby získala více zákazníků.

Remarketingovou reklamu snadno zapnete v Google Ads nebo Facebook Ads.

PPC reklamy jako doplněk strategie

Od začátku naší spolupráce s Visionplanem jsme doplňovali SEO i PPC reklamou. Tedy placenými inzeráty ve vyhledávání.

PPC reklamy mají své výhody:

  • Nemusíte čekat, než se projeví výsledky SEO.
  • Zákazníci přichází okamžitě.
  • PPC reklama je stále relativně levná, dosahuje dobré návratnosti.

Pro malé firmy je ideální kombinace SEO i PPC, protože tím jednak diverzifikují zdroje poptávek a druhak urychlují celkový růst tržeb a obratu.

TIP: Jak kombinujeme pro malé firmy SEO a PPC reklamy tak, abychom získávali až stovky zákazníků měsíčně, to jsem rozepsal v tomto návodu.

Co řekl klient

“Nicolas Vrba nám pomáhá již asi 3 roky. Pomohl nám se založením webu, grafikou i texty, hlavně ale celé 3 roky nám pomáhá budovat silnou pozici na internetovém trhu. Od počátku spolupráce se obraty firmy zvýšily zhruba o třetinu. Spolupráce je profesionální a na vysoké úrovni. I po třech letech dokáže přijít s novými nápady, kam web v rámci trhu směřovat a jak ho dále posunout. Zkrátka mohu jedině doporučit.” - Ing. Jaroslav Faiferlík

Uděláme něco podobného i pro vás?

Zaujalo vás, jak jsme postupovali v případě této firmy? Chtěli byste se dozvědět něco víc o tom, jestli by takový marketing dával smysl i pro vás? Ozvěte se mi a můžeme to nezávazně probrat.

Kontaktujte mě nebo si přečtěte víc o službách pro firmy.

Případně, pokud se chcete dozvědět ještě něco víc o online marketingu pro malé české firmy, doporučil bych vám tyto články: