Se společností ZAKRA spolupracuji od úplného počátku existence této firmy (2019). Tehdy generovala jednotky poptávek měsíčně. Za pouhé dva roky se nám podařilo učinit z ní dominantního hráče na českém trhu s vodohospodářskými projekty.

Návštěvnost firemního webu se zvýšila o více než tisíc procent a s tím také mnohonásobně vzrostly tržby. ZAKRA pravidelně najímá nové zaměstnance a pokračuje ve svém růstu. Od začátku spolupracuji úzce přímo s majiteli na kompletní strategii našeho marketingu.

V této případové studii se dozvíte..

  • jaké máme výsledky za tři roky spolupráce
  • jak jsme na to šli
  • klíčové poznatky

Jaké jsou výsledky

ZAKRA dnes plně dominuje českému trhu s vodohospodářskými projekty.

  • Návštěvnost webu se zvýšila (2019 vs. 2022) o 1 822 %.
  • Obrat společnosti se zněkolikanásobil.
  • Firma se rozrostla na 20+ zaměstnanců a spolupracovníků.
  • Současné postavení umožňuje expanzi do dalších částí segmentu.

Jak jsme na to šli

Na začátku jsme zvolili primární marketingovou metodu SEO. Ustanovili jsme si cíle, na základě kterých jsem navrhl obsahovou strategii. Získal jsem nám do týmu spolupracující copywritery, kteří měli (stále mají) na starost tvorbu obsahu, čemuž jsem po celou dobu dohlížel. Součástí optimalizace je přirozeně i technické a strukturální nastavení firemního webu (onpage SEO). Dále jsem pro klienta se svými kolegy realizoval kontinuální linkbuilding.

Po dosažení významné návštěvnosti a tržeb z vyhledávačů Google a Seznam jsme postupně přidávali i další kanály, např. PPC a sociální sítě. Všechny zmíněné rozvíjíme dodnes a plánujeme další rozšiřování.

Rádi byste dosáhli něčeho podobného? Ozvěte se nezávazně nebo si zarezervujte konzultaci.

Co řekl klient

„Naše společnost má s Nicolasem dlouhodobou spolupráci. Od roku 2019 nám pomáhá budovat kompletní online marketing. Za 2 roky se nám podařilo ze Zakra.cz vybudovat nejsilnější značku na trhu vodohospodářských projektů. S klidným srdcem ho můžeme doporučit všude, kde to s online marketingem myslí vážně.“ – Mgr. Michal Kraus, spolumajitel ZAKRA

Klíčové poznatky

Podobně jako u ostatních případových studií i zde si můžeme vzít několik lekcí.

  • SEO je stále skvělým způsobem, jak si získat pravidelný a plně automatický přísun nových zákazníků. V některých oborech, kde konkurence SEO stále ještě aktivně nerealizuje nebo se na něj příliš nezaměřuje, je relativně „snadné“ získat výraznou převahu. Některá odvětví jsou sice konkurenčnější, ale i tam se zpravidla dají najít příležitosti.
  • SEO má dlouhodobé dopady a výrazný efekt se kumulativně získává až v řádech měsíců. Nicméně důležité slovo je právě „kumulativně“, neboť zde dochází k postupnému růstu v desítkách i stovkách procent. To v intervalu několika málo let vytváří pro klienty obrovský posun (především finanční).
  • Čím dříve firma s obsahovou strategií začne a čím vážněji to bere, tím lépe. Pro konkurenci je velice těžké a velice nákladné pak takovou firmu dohnat. Od určitého bodu je to pak takřka nemožné.
  • Jakmile začnete být ve vyhledávačích vidět, nemá to dopad jen na vaše tržby. Vaše konkurence vás začne brát seriózněji. V mnoha případech to pak také vede k dříve nemožným příležitostem a B2B spolupráci.

Rádi byste dosáhli něčeho podobného? Ozvěte se nezávazně nebo si zarezervujte konzultaci.

Author

Pomáhám firmám zvyšovat obrat propojením obsahového a výkonnostního marketingu. Od roku 2012 jsme klientům pomohli prodat služby a produkty v hodnotě přesahující 100 milionů korun. Sdílím zde své tipy. Kromě toho také mluvím o svých lekcích z podnikání a každodenního života.

Write A Comment