SEO pro YouTube
Jak se dělá SEO pro videa na YouTube? Ukážeme si..
Když se mluví o SEO, nejčastěji se tím myslí optimalizace pro vyhledávač Google. Ta je pro mnoho firem klíčovou marketingovou aktivitou, protože dokáže na firemní web přivést i desítky tisíc návštěvníků a s nimi i velmi vysoké tržby. Napsal jsem o tomto typu SEO kompletní návod krok po kroku zde.
Kromě toho existuje ale i SEO pro jiné platformy. Každá platforma, která má svůj vlastní vyhledávač, má i svůj algoritmus a ten se řídí nějakými pravidly, které můžeme šikovně využít pro svoji propagaci. To samozřejmě platí i pro YouTube, který může být zajímavým doplňkem pro váš marketingový mix.
SEO pro YouTube označuje optimalizaci videí na této videoplatformě za účelem získání co největšího počtu zhlédnutí, potažmo i likes a odběratelů.
Podle průzkumů je YouTube druhým největším vyhledávačem na světě a denně ho navštíví přes 122 miliónů lidí na celém světě.
Spousta lidí je zvyklá na YouTube vyhledávat informace o produktech, které je zajímají. Jednak proto, že třeba neradi čtou dlouhé texty a raději se podívají na video s mluveným komentářem, nebo protože chtějí danou věc vidět v praxi.
Ačkoliv bych SEO pro YouTube malým firmám nedoporučil jako hlavní marketingový kanál, může být zajímavým doplňkem, který každý měsíc představí vaši značku i tisícům potenciálních zákazníků.
Pojďme se teď podívat na základní pravidla, jak optimalizovat obsah pro YouTube.
Optimalizace videí se skládá hlavně z následujících faktorů.
Stejně jako u webových stránek i zde je na začátku nejdůležitější vybrat správná klíčová slova, podle kterých potenciální zákazníci hledají informace o vašich produktech nebo souvisejících tématech.
Analýza klíčových slov v tomto případě nefunguje příliš odlišně od Googlu. Jediné, co se mění, je zdroj dat, odkud bereme informace. Chceme statistiky z YouTube.
Něco nám může napovědět i našeptávač přímo na platformě:
Ten nám bohužel nedá ale podrobné informace.
Existuje proto celá řada nástrojů, které nám dají sofistikovanější údaje. Například Ahrefs:
V něm si můžeme zadat klíčová slova, která nás zajímají, včetně cílové země.
U bezplatné verze je samozřejmě omezení v množství slov, které můžeme projít.
Pokud se ale optimalizací vážně chcete zabývat, velmi bych tento nástroj doporučil zaplatit. Poskytuje skvělé informace nejen o YouTube.
Takže na začátku si tímto způsobem vybereme klíčové slovo (nebo více slov), která mají vysokou měsíční hledanost.
Pak můžeme postupovat dále.
Jakmile máme hotové video a nahráváme ho, musíme zvolit titulek (název videa), který nějakým způsobem obsahuje cílené klíčové slovo.
Dobré je při nastavení názvu myslet i na to, že čím zajímavější titulek uděláme, tím více se na něj lidí proklikne a tím i lepší SEO bude mít.
V popisu videa bychom měli také obsáhnout klíčové slovo nebo související dotazy. Jak vidíte na obrázku výše, je třeba jej ke každému videu připsat.
Nenechávejte popisek prázdný, protože byste nevyužili potenciál algoritmu naplno.
Mnoho diváků se navíc do popisků dívají kvůli shrnutí videa. Tím, že ho tam připíšete, můžete zaujmout větší část potenciálního publika a mnoho z nich navíc dostat i na svoje webové stránky.
Při nahrávání videa máte možnost také přidat štítky.
Štítky pomáhají algoritmu zařadit si video do správné kategorie. Pokud je přidáte, zvyšujete šanci, že dotyčné video YouTube doporučí uživatelům při hledání tohoto tématu nebo i souvisejících dotazů.
Vyhledávač YouTube prohledává nejen názvy a popisky, ale může se podívat i do transkripce (přepisu) zvuku. Tedy do titulků, jak vidíte na příkladu výše.
Může se to zdát jako zbytečný krok, ale věřte, že to pomáhá při zlepšení pozic ve vyhledávání mezi videi.
Jsou navíc nástroje, které vám tyto titulky vygenerují automaticky.
Pokud už na YouTube dáváte video, nezapomeňte si tam hodit zpětný odkaz na vlastní web. Tzn. proklik z popisku. Tím podpoříte i SEO svého firemního webu.
Děkuji vám za přečtení článku. Pokud by vás zajímalo i klasické SEO pro webové stránky, mrkněte na následující články.