anonymní klient

41 % zvýšení návštěvnosti v konkurenčním oboru

Také ve velmi konkurenčních oborech je možné uspět. Žádá si to ale speciální postupy, které si ukážeme..

Skrolujte dolů

V tomto článku se dozvíte, jak jsme..

  • ve vysoce konkurenčním oboru zvýšili návštěvnost o 41 %
  • konkrétně o desítky tisíc více návštěvníků díky SEO
  • překonali i zavedenou (dominantní) konkurenci

Vzhledem k agresivní konkurenci je tato případová studie anonymní, aby nedošlo k vyzrazení důležitých informací. Protože nemohu ukázat konkrétní ukázky z projektu, ukážeme si spíš návod “jak na to”.

Je možné překonat i dominantní konkurenci?

V některých oblastech se setkáváme s konkurenčními firmami, které působí na trhu už mnoho let, mají tisíce spokojených zákazníků a velmi intenzivně šlapou do marketingu. Mnohdy jsou tak na výrazně lepší výchozí pozici než můj klient.

Je možné i v takové situaci najít cestu k úspěchu?

Ano, ale nesmíme se s konkurencí přetlačovat tam, kde nemůžeme vyhrát.

A tak proto..

Nejdříve hledáme ty nejlepší příležitosti

Na začátku se podíváme na současný stav našeho webu. Jsou nějaká vyhledávaná klíčová slova, na které se web už zobrazuje v Googlu?

Pokud už firemní web existuje delší dobu (aspoň 1-2 roky a více), máme určitou šanci něco takového objevit.

Pomocí nástroje Svatý grál v Collabimu si zjistíme, co potřebujeme.

Postup je jednoduchý.

Stačí zadat URL adresu webu a Collabim za nás zjistí vše potřebné.

Pro ilustrativní ukázku jsem zadal třeba web společnosti Woltair.

Během krátké chvíle Collabim našel 26 572 klíčových slov (vyhledávacích dotazů), na které jsou stránky www.woltair.cz nalezitelné ve vyhledávání Googlu a Seznamu.

*Poznámka: Pokud jste malá firma s menším webem, tolik klíčových slov v analýze neuvidíte. To ale nevadí. Princip je pořád stejný - prostě hledáme, zda se náhodou už něco někde neobjevuje.

Výsledky z Collabimu si stáhneme do Excelu.

V Excelu si pak přidáme filtraci, abychom mohli výsledky zúžit a najít příležitosti.

Jakmile máme filtraci nastavenou, necháme si zobrazit pouze taková klíčová slova, na které se náš web nachází na pozicích 4 až 15 a zároveň má hledanost alespoň 50 nebo více lidí měsíčně. 

Proč zrovna tyto filtry?

Protože:

  • Menší hledanost než 50 nebude mít příliš významný efekt (v lepším případě chceme 100, 200 nebo ideálně ještě více).
  • Pozici 4 až 15 z toho důvodu, že i jen malá pozitivní změna (posun do vyšších pozic TOP5) bude mít znatelný dopad na návštěvnost a poptávky.

Uplatnění těchto filtrů nám zúží výsledky..

Nyní nastanou dva scénáře:

  • Zůstanou nám tam klíčová slova, se kterými můžeme dál pracovat.
  • Žádná klíčová slova v tabulce nezbudou, takže tento krok přeskočíme (čtěte další podkapitoly článku).

Teď přichází na řadu manuální práce.

V těchto zúžených výsledcích hledáme klíčová slova, která signalizují, že dotyční hledající uživatelé mají zájem o náš produkt.

To znamená..

  • hledají konkrétní produkt / službu, příklad: “tepelné čerpadlo daikin”
  • hledají informace o ceně, příklad: “tepelné čerpadlo země/voda cena”
  • hledají recenze nebo srovnání
  • hledají informace, jak produkt funguje, jak se dá pořídit apod.

Mně se v mém ukázkovém příkladu líbí třeba právě “tepelné čerpadlo země/voda cena”.

Collabim mi odhalil, že..

  • toto klíčové slovo hledá 210 lidí měsíčně
  • můj ukázkový web se nachází na pozici 6 v Googlu

Konkrétně pak v Googlu vybíhá tato stránka:

Už na první pohled vidíme nekolik problémů:

  • titulek stránky neobsahuje dotaz na cenu (jen stručně “Tepelné čerpadlo země-voda”)
  • Google není schopen zobrazit popisek (nejsou k dispozici informace)

Oba body žádají nápravu.

  1. Titulek by měl být například: “Tepelné čerpadlo země-voda: Cena a jak funguje?”
  2. Chybějící popisek značí pravděpodobnou technickou chybu na stránce.

V tomto případě bychom tak obě dvě věci spravili a pak šli na další krok..

Tvoříme kvalitnější obsah

Pokud chceme mít lepší pozici v Googlu, a tím pádem i větší návštěvnost a více objednávek, musíme především dotyčnou stránku vylepšit obsahově.

To už jsem popisoval i v návodech jak na SEO, jak na onpage SEO nebo jak psát články pro SEO

Jedna z věcí, co můžeme udělat, je porovnat náš ukázkový článek s konkurenčními články, které nás aktuálně překonávají a mají lepší pozice. 

Zde se velmi hodí využít umělou inteligenci ChatGPT.

Stačí takový příkaz:

ChatGPT následně projde můj článek i konkurenci a zhodnotí, v čem je obsahově lepší. Přidá mi k tomu i nápady na rozšíření a další vylepšení.

Ukázka výsledků:

Následně bychom..

  1. využili těchto nápadů + přidali i naše vlastní
  2. nápady předali na šikovnou copywriterku, která článek upraví
  3. článek následně aktualizujeme

Kromě toho ale ještě..

  1. zkontrolujeme, zda máme obstarané všechny důležité onpage SEO faktory
  2. zajistíme, aby byl článek dobře prolinkován s ostatním obsahem na webu
  3. s tím souvisí kontrola SEO infrastruktury webu + technických faktorů

A to je vše.

Následně tento postup opakujeme u všech dalších klíčových slov, které jsme si našli v Excelu.

Výsledky se obvykle dostaví v rámci několika týdnů.

Nemusí to ani trvat dlouho a brzy uvidíme, že s vylepšeným obsahem nás Google začne hodnotit pozitivněji a dá nám lepší pozice.

To zvýší návštěvnost firemního webu a přinese nové poptávky.

Co když jsme taková klíčová slova nenašli?

Obzvlášť u menších firem se může stát, že po filtraci v Excelu nenajdeme žádná vhodná klíčová slova.

V takové situaci nejdříve:

  • zvýšíme filtr na pozice 5 až 30 
  • pokud se něco objeví, postupujeme stejně jako u příkladu výše

Jestli ani to nepomůže, musíme se vydat cestou o něco komplikovanější.

Měli bychom si nejdříve vypracovat kompletní SEO analýzu klíčových slov, která jsou pro naši firmu důležitá a obchodně zajímavá.

*Poznámka: Analýzu klíčových slov bychom měli mít vždy a v každém případě, kdy chceme řešit SEO našeho webu.

V analýze obvykle pracujeme řádově s tisíci různými vyhledávacími dotazy.

Najít příležitosti je časově náročné, ale není jiné cesty, než následovně..

  1. Manuálně si vyselektujeme klíčová slova, která jsou pro nás prioritní.
  2. Následně si ta, která mají zajímavou měsíční hledanost, zanalyzujeme.

Zajímá nás, jaké výsledky se zobrazují v TOP10 v Googlu.

Klademe si otázky:

  • Je v TOP10 výsledcích velká a silná konkurence? Jsou tam silné autoritativní weby? Například mezinárodní korporace, velké zavedené společnosti atd.
  • Pokud ano, jak propracovaný mají obsah? Jsou v TOP10 obsahově rozsáhlé a kvalitní články?

Pokud tam silné konkurenční weby nejsou, není na co čekat. Pustíme se do tvorby optimalizovaného obsahu (propracovaných článků), který následně publikujeme na náš firemní web.

Pokud tam silná konkurence je, snažíme se střízlivě zhodnotit šance na náš úspěch. Pokud máme maličký a zcela neznámý firemní web, pokusíme se buď spíš hledat klíčová slova se slabší konkurencí a nebo se pustíme do tvorby dramaticky kvalitnějšího obsahu, než mají konkurenti.

Porazit silnou konkurenci kvalitnějším a propracovanějším obsahem je možné.

Například u tohoto klienta z oblasti fotovoltaiky jsme právě díky propracovaným článkům byli schopní prorazit mezi velké titány, jako je ČEZ, nebo i překonat korporace typu Woltair.

V každém případě se držíme pravidel, které jsem popsal v tomto návodu na SEO.

Proces systematicky opakujeme

SEO je běh na dlouhou trať a výsledky si žádají dlouhodobé, systematické úsilí.

Výše zmíněné postupy fungují, ale jen tehdy, když do nich investujeme svůj čas a prostředky po delší časový horizont. Pokud bychom to udělali pouze jednorázově (vyrobit pár článků a čekat, co se stane) tak úspěchu jen tak nedosáhneme.

Je třeba počítat s tím, že realizovat efektivní SEO v drtivé většině případů vyžádá minimálně 6-12 měsíců práce. V mnoha případech více.

Chcete také růst díky SEO a marketingu?

Zaujalo vás, jak jsme postupovali v případě tohoto projektu? Chtěli byste se dozvědět něco víc o tom, jestli by takový marketing dával smysl i pro vás a vaši firmu? Ozvěte se mi a můžeme to nezávazně probrat.

Kontaktujte mě nebo si přečtěte víc o službách pro firmy.

Případně, pokud se chcete dozvědět ještě něco víc o online marketingu pro malé české firmy, doporučil bych vám tyto články: