Také ve velmi konkurenčních oborech je možné uspět. Žádá si to ale speciální postupy, které si ukážeme..
V tomto článku se dozvíte, jak jsme..
Vzhledem k agresivní konkurenci je tato případová studie anonymní, aby nedošlo k vyzrazení důležitých informací. Protože nemohu ukázat konkrétní ukázky z projektu, ukážeme si spíš návod “jak na to”.
V některých oblastech se setkáváme s konkurenčními firmami, které působí na trhu už mnoho let, mají tisíce spokojených zákazníků a velmi intenzivně šlapou do marketingu. Mnohdy jsou tak na výrazně lepší výchozí pozici než můj klient.
Je možné i v takové situaci najít cestu k úspěchu?
Ano, ale nesmíme se s konkurencí přetlačovat tam, kde nemůžeme vyhrát.
A tak proto..
Na začátku se podíváme na současný stav našeho webu. Jsou nějaká vyhledávaná klíčová slova, na které se web už zobrazuje v Googlu?
Pokud už firemní web existuje delší dobu (aspoň 1-2 roky a více), máme určitou šanci něco takového objevit.
Pomocí nástroje Svatý grál v Collabimu si zjistíme, co potřebujeme.
Postup je jednoduchý.
Stačí zadat URL adresu webu a Collabim za nás zjistí vše potřebné.
Pro ilustrativní ukázku jsem zadal třeba web společnosti Woltair.
Během krátké chvíle Collabim našel 26 572 klíčových slov (vyhledávacích dotazů), na které jsou stránky www.woltair.cz nalezitelné ve vyhledávání Googlu a Seznamu.
*Poznámka: Pokud jste malá firma s menším webem, tolik klíčových slov v analýze neuvidíte. To ale nevadí. Princip je pořád stejný - prostě hledáme, zda se náhodou už něco někde neobjevuje.
Výsledky z Collabimu si stáhneme do Excelu.
V Excelu si pak přidáme filtraci, abychom mohli výsledky zúžit a najít příležitosti.
Jakmile máme filtraci nastavenou, necháme si zobrazit pouze taková klíčová slova, na které se náš web nachází na pozicích 4 až 15 a zároveň má hledanost alespoň 50 nebo více lidí měsíčně.
Proč zrovna tyto filtry?
Protože:
Uplatnění těchto filtrů nám zúží výsledky..
Nyní nastanou dva scénáře:
Teď přichází na řadu manuální práce.
V těchto zúžených výsledcích hledáme klíčová slova, která signalizují, že dotyční hledající uživatelé mají zájem o náš produkt.
To znamená..
Mně se v mém ukázkovém příkladu líbí třeba právě “tepelné čerpadlo země/voda cena”.
Collabim mi odhalil, že..
Konkrétně pak v Googlu vybíhá tato stránka:
Už na první pohled vidíme nekolik problémů:
Oba body žádají nápravu.
V tomto případě bychom tak obě dvě věci spravili a pak šli na další krok..
Pokud chceme mít lepší pozici v Googlu, a tím pádem i větší návštěvnost a více objednávek, musíme především dotyčnou stránku vylepšit obsahově.
To už jsem popisoval i v návodech jak na SEO, jak na onpage SEO nebo jak psát články pro SEO.
Jedna z věcí, co můžeme udělat, je porovnat náš ukázkový článek s konkurenčními články, které nás aktuálně překonávají a mají lepší pozice.
Zde se velmi hodí využít umělou inteligenci ChatGPT.
Stačí takový příkaz:
ChatGPT následně projde můj článek i konkurenci a zhodnotí, v čem je obsahově lepší. Přidá mi k tomu i nápady na rozšíření a další vylepšení.
Ukázka výsledků:
Následně bychom..
Kromě toho ale ještě..
A to je vše.
Následně tento postup opakujeme u všech dalších klíčových slov, které jsme si našli v Excelu.
Výsledky se obvykle dostaví v rámci několika týdnů.
Nemusí to ani trvat dlouho a brzy uvidíme, že s vylepšeným obsahem nás Google začne hodnotit pozitivněji a dá nám lepší pozice.
To zvýší návštěvnost firemního webu a přinese nové poptávky.
Obzvlášť u menších firem se může stát, že po filtraci v Excelu nenajdeme žádná vhodná klíčová slova.
V takové situaci nejdříve:
Jestli ani to nepomůže, musíme se vydat cestou o něco komplikovanější.
Měli bychom si nejdříve vypracovat kompletní SEO analýzu klíčových slov, která jsou pro naši firmu důležitá a obchodně zajímavá.
*Poznámka: Analýzu klíčových slov bychom měli mít vždy a v každém případě, kdy chceme řešit SEO našeho webu.
V analýze obvykle pracujeme řádově s tisíci různými vyhledávacími dotazy.
Najít příležitosti je časově náročné, ale není jiné cesty, než následovně..
Zajímá nás, jaké výsledky se zobrazují v TOP10 v Googlu.
Klademe si otázky:
Pokud tam silné konkurenční weby nejsou, není na co čekat. Pustíme se do tvorby optimalizovaného obsahu (propracovaných článků), který následně publikujeme na náš firemní web.
Pokud tam silná konkurence je, snažíme se střízlivě zhodnotit šance na náš úspěch. Pokud máme maličký a zcela neznámý firemní web, pokusíme se buď spíš hledat klíčová slova se slabší konkurencí a nebo se pustíme do tvorby dramaticky kvalitnějšího obsahu, než mají konkurenti.
Porazit silnou konkurenci kvalitnějším a propracovanějším obsahem je možné.
Například u tohoto klienta z oblasti fotovoltaiky jsme právě díky propracovaným článkům byli schopní prorazit mezi velké titány, jako je ČEZ, nebo i překonat korporace typu Woltair.
V každém případě se držíme pravidel, které jsem popsal v tomto návodu na SEO.
SEO je běh na dlouhou trať a výsledky si žádají dlouhodobé, systematické úsilí.
Výše zmíněné postupy fungují, ale jen tehdy, když do nich investujeme svůj čas a prostředky po delší časový horizont. Pokud bychom to udělali pouze jednorázově (vyrobit pár článků a čekat, co se stane) tak úspěchu jen tak nedosáhneme.
Je třeba počítat s tím, že realizovat efektivní SEO v drtivé většině případů vyžádá minimálně 6-12 měsíců práce. V mnoha případech více.
Zaujalo vás, jak jsme postupovali v případě tohoto projektu? Chtěli byste se dozvědět něco víc o tom, jestli by takový marketing dával smysl i pro vás a vaši firmu? Ozvěte se mi a můžeme to nezávazně probrat.
Kontaktujte mě nebo si přečtěte víc o službách pro firmy.
Případně, pokud se chcete dozvědět ještě něco víc o online marketingu pro malé české firmy, doporučil bych vám tyto články: