Ve většině případů spolupracuji se svými klienty dlouhé roky. Nejdéle trvající spolupráce, kterou stále aktivně realizuji, je něco přes 8 let. Má to jediný důvod. Vzhledem k podstatě marketingu, kde se výsledky pro dotyčnou firmu objevují v delším časovém horizontu a navyšují se exponenciálně, mohu odvést nejlepší možnou práci a klientovi přinést nejvíce užitku právě při dlouhodobé spolupráci.

Nicméně, co si pod tím představit?

Úvodní konzultace

Na začátku je třeba se seznámit. Volnou diskusí si ozřejmíme, jaké produkty prodáváte a kdo je váš typický zákazník. Především pak také, co chcete v marketingu dokázat a k jakým cílům vzhlížíte. V některých případech (a to obzvlášť tehdy, pokud si ještě nejste jistí, jaké cíle vlastně zvolit) se už při úvodním povídání první milníky a cíle začnou rýsovat. Přirozeně v důsledku našeho rozhovoru.

Klíčovým výsledkem úvodní konzultace je pak konkrétní směr, kudy se vaše firma může v marketingu vydat. Povíme si detailněji o možnostech různých reklamních kanálů a platforem, co vaší firmě mohou reálně přinést, jaká mít očekávání a jaké náklady se s tím mohou pojit.

Pokud zjistíme, že mezi námi a tím, jak to celé vidíme, panuje kompatibilita, můžeme se pustit do dalších kroků. To může být například tvorba marketingového plánu na další půlrok, audit stávajících kampaní nebo třeba jen jednorázová optimalizace firemní prezentace. Na úvodní diskusi tohle snadno vymyslíme.

Výběr nejvýhodnějšího mixu

V online marketingu existuje nekonečně mnoho činností, které lze realizovat. Mnohdy bychom rádi dělali všechno najednou a co nejdříve, ale to není možné. Proto spolu hledáme takový mix aktivit a činností, které nám mohou co nejdříve přinést výsledky = zisk. S postupně navyšovaným ziskem je možné přidávat další a další aspekty, ale všechno má svůj čas.

Tip: Čtěte článek o hledání příležitostí a takzvaném low-hangig fruit v marketingu.

Realizace prací

V případě, že se shodneme na realistických cílech a způsobu, jak jich dosáhnout, pouštíme se do akce. Dokážu pro vás řešit vše potřebné na klíč – v případě SEO a obsahového marketingu velkou část aktivit realizuji ve spolupráci se svým vlastním týmem, v případě ostatních kanálů dokážu sestavit odborné týmy specialistů, kteří nám v našich snahách pomohou, z řad freelancerů, které dobře znám a se kterými mám perfektní zkušenost.

Je vždy na domluvě, co všechno pro vás zařizuji. Některé firmy mají své marketery nebo obchoďáky, kteří určitou část prací pomáhají odbavit, a některé firmy naopak upřednostňují (nebo jsou nuceny) marketing kompletně outsourcovat. Ať tak či onak, máme stanovený rozpočet a ten zajišťuje, že vás nikdy nepřekvapí nečekané náklady.

Vyhodnocování a revize strategie

Marketingové aktivity postupně vyhodnocujeme a ujišťujeme se, že jdeme správným směrem. Činnosti i aktivity průběžně revidujeme, optimalizujeme a snažíme se z veškerého úsilí získat co možná nejvyšší přínos.

Pravidelný reporting

Naprostou samozřejmostí je pravidelné shrnutí aktivit a zároveň výsledků, kterých dosahujeme. To svým klientům ve většině případů posílám vždy na začátku měsíce formou dashboardu s čísly a statistikami (viz screen) a se svým komentářem. Jednou za půlroku nebo přinejmenším jednou za rok také děláme větší, formálnější shrnutí, kde procházíme vše, co se podařilo, a mluvíme o vizích, které máme na další měsíce a roky.

Dlouhodobé partnerství

Pokud vše funguje, jak má, a daří se nám dosahovat všech kýžených cílů, obvykle není žádný problém stejným způsobem pokračovat po dlouhé roky. Může se stát, že díky navýšenému obratu bude později firma chtít najmout interního marketera na plný úvazek. V takových případech může být role moje a mého týmu zmenšena nebo se náš čas pouze přesune na jiné věci, na které takový zaměstnanec nemusí sám stačit.

NEZÁVAZNĚ MĚ KONTAKTUJTE

Author

Pomáhám firmám zvyšovat obrat propojením obsahového a výkonnostního marketingu. Od roku 2012 jsme klientům pomohli prodat služby a produkty v hodnotě přesahující 100 milionů korun. Sdílím zde své tipy. Kromě toho také mluvím o svých lekcích z podnikání a každodenního života.

Write A Comment