Obsahový marketing

Obsahový marketing patří v roce 2023 k nejlepším způsobům, jak naškálovat vaše prodeje z digitálních platforem. To je také důvod, proč ho užívá stále více firem i jednotlivců.

Rád vám pomohu ho koncepčně uchopit, naplánovat i dlouhodobě realizovat.

Věnovat se obsahovému marketingu vám přinese:

Dlouhodobě udržitelný a rostoucí přísun nových zákazníků.
Větší důvěru potenciálních zákazníků a tím i snazší prodeje.
Výrazné zesílení vaší firemní značky v očích veřejnosti i konkurence.
Dříve netušené příležitosti, např. i v oblasti B2B.

To se koneckonců prokázalo již u řady firem.

Jak to probíhá?

Na začátku si spolu dáme kávu a pobavíme se o tom, jak obsahový marketing funguje a jak ho může využít konkrétně vaše firma.

Pokud si plácneme, provázím vás následujícím, roky ověřeným procesem.

Analýza trhu, zákazníků i konkurence

Pro přípravu funkční obsahové strategie je nutné provést základní průzkum. V případě naší spolupráce dostáváte následující výstupy ve formátech PDF:

Shrnutí informací o vaší firmě, produktech, zákaznících (na základě konzultace a marketingového dotazníku).
Rozbor vhodných platforem pro váš marketing. 
Analýza konkurence - co, kde, jak i proč dělají. 
(V případě SEO) analýzu klíčových slov pro vaše produkty.

Marketingová strategie a plán

Na základě průzkumu a našich diskusí dáváme dohromady konkrétní strategii a plán, který chceme realizovat.

Přesně zdokumentovaná strategie. Naše cíle, taktiky pro jejich dosažení, rozpočty, způsob vyhodnocování a veškeré dohodnuté související věci.
Tuto dokumentaci používáme celou dobu a předáváme ji všem specialistům, kteří pro nás něco dělají, aby pochopili celkový obrázek.
Dokumentaci vedeme v PDF, dále Trello či Notion.

Dlouhodobá realizace

Jakmile máme ujasněné cíle i plán, jak jich dosáhnout, pouštíme se do realizace. Asistuji při řízení celého procesu.

Všechny naše aktivity se odvíjí od strategie a plánu.
Pravidelně je plánujeme, kontrolujeme a vyhodnocujeme.
Evidováno v Trello či Notion.

Vyhodnocování a úprava strategie

Nejvíce nás zajímají vaše obchodní výsledky. Proto také všechno real-time analyzujeme, vyhodnocujeme a podle výsledků upravujeme plán.

Obchodní i marketingové výsledky na jasně podložených číslech.
Sledujeme poptávky, návštěvnost, followery, engagement, dosah a další.
Používáme nástroje Google Analytics, Search Console, Collabim, Ahrefs, reporting samotných platforem (Facebook, Google Ads, ..)

Čeho je možné dosáhnout?

Nejlépe poslouží příklad.

V roce 2019 moji klienti Michal Kraus a Ondřej Žák založili firmu Zakra s.r.o., která pomáhá lidem instalovat domácí čistírny odpadních vod. Nabízeli fajn službu, jen o nich moc lidí nevědělo.

Domluvili jsme se proto, že oslovíme trh obsahovým marketingem - vytvořili jsme v průběhu dvou let silnou firemní prezentaci, ve které jsme lidi edukovali o tom, co je pro pořízení ČOV potřeba, a zároveň nabízeli naši pomoc.

Systematickým přístupem a implementací našeho plánu jsme vybudovali web s 25 tisíci návštěvníky měsíčně získávající 200+ poptávek měsíčně.. 

Je úspěch garantovaný?

Přirozeně ne vždy lze uspět na 100 %.

Jsou to většinou situace, kdy produkt nemá na trhu dostatečně velkou poptávku nebo cílovou skupinu. Případně je nabídka či vlastnosti produktu špatně zacílena. Omezovat vás pak může například i nedostatečný budget (na propagaci obsahu).

Pokud něco takového uvidím ve vašem případě, transparentně vám to povím.

Pro koho není obsah vhodný?

Obsahový marketing pokrývá velmi široké spektrum různých aktivit. Nedá se proto říct, že by ho nějaká firma nebo obor nemohl nikdy využít. Používá se například i v HR při náboru zaměstnanců nebo v rámci PR jako způsob zvýšení vnímané hodnoty společnosti.

Cena služby

Vždy záleží na rozsahu a komplikovanosti operace. Naceňuje se proto individuálně a podle situace klienta. Cena za mojí asistenci při řízení obsahového marketingu začíná na 15 000 Kč bez DPH měsíčně

Tato částka ovšem nezahrnuje náklady na konkrétní kanály nebo odměnu dalších spolupracovníků. Opět zde záleží na domluveném rozsahu a cílech klienta.

Mám výsledky. Vysoká návratnost a dlouhodobá udržitelnost.

Od roku 2012 jsem pomohl desítkám společností s online marketingem. Tedy nacházet cesty, jak získávat zákazníky online. Mé strategie a z nich vycházející kampaně jsou charakteristické vysokou návratností a dlouhodobou udržitelností, což se prokázalo u řady firem.

NĚKTERÉ ZE SPOLEČNOSTÍ, SE KTERÝMI JSEM SPOLUPRACOVAL

Co říkají klienti

Naše společnost má s Nicolasem dlouhodobou spolupráci. Od roku 2019 nám pomáhá budovat kompletní online marketing. Za 2 roky se nám podařilo ze Zakra.cz vybudovat nejsilnější značku na trhu vodohospodářských projektů. S klidným srdcem ho můžeme doporučit všude, kde to s online marketingem myslí vážně.

Mgr. Michal Kraus

obchodní ředitel Zakra s.r.o.

Nicolas je človek, na ktorého sa dá spoľahnúť. Dodržiava dohodnuté pravidlá spolupráce a dodáva výsledky nad rámec dohodnutých očakávaní. Okrem toho je zameraný na výsledky a má analytické myslenie. Ak by som mal možnosť vyberiem si ho na spoluprácu opäť.

Marek Vidovič

obchodní ředitel NetDirect s.r.o.

Nechci Nicolasovi dávat žádnou referenci, ani doporučení. Bojím se, že na nás pak nebude mít čas! S Nicolasem spolupracujeme nekontinuálně od roku 2016 v různých cyklech. Pohybujeme se v extrémně konkurenčním oboru a mě baví nápady, na které s Nicolasem vždy přicházíme.

Mgr. Maxim Vihorev

zakladatel VIHOREV.CAPITAL SICAV, a.s.

Nicolas má výjimečný cit pro to, co v marketingu funguje. Díky svým znalostem i nápaditosti dokáže připravit strategii a zacílit kampaně opravdu efektivně. Tím zároveň chrání klienta před vyhazováním peněz za nežádoucí a nefunkční experimenty. Nicolas je spolehlivý profesionál, který dodává svou práci vždy včas a s jehož výsledky jsem byl vždy spokojený.

Mgr. Sebastian James

jednatel James consulting s.r.o.

Na Nicolasovi oceňuji zejména kreativní přístup k projektům a orientaci na výsledek, což je kombinace, kterou jsme přesně potřebovali. A za důležité považuji i velmi přátelské a férové jednání.

Petr Maršálek

manažer Medicínské centrum Praha s.r.o.

Dvojnásobné tržby. Takový je náš výsledek. Číselně to pro nás znamená 3,5 mil. Kč za rok. To je velmi úctyhodný výkon na malý rodinný obchůdek. Nicolas Vrba je náš člověk na výkonnostní marketing.

Martin Černý

spolumajitel ProLožnici.cz

Trápí vás online marketing?

Popovídejme si a zjistěme, jak to zlepšit.

2012-2022 © Nicolas Vrba